Συμμετέχουμε στη FOOD EXPO 2024 09-11/03: Θα μας βρείτε Αίθουσα 02 / Περίπτερο Ε33

Drop-Shipping: Η νέα ανερχόμενη τάση στα e-shop και η σχετικά «άγνωστη» λογιστική υποστήριξη

Drop-Shipping

Drop-Shipping: Η νέα ανερχόμενη τάση στα e-shop και η σχετικά «άγνωστη» λογιστική υποστήριξη, Άρθρο του κ. Χρήστου Γιοβανούδη, CEO  της εταιρείας EPIDOSIS στο οικονομικό περιοδικό EPSILON7 τεύχος Οκτωβρίου.

 

Η ζήτηση για τη δημιουργία e-shops από τους μικρούς δεκαπλασιάστηκε μετά την εκδήλωση της πανδημίας Covid-19 και την καραντίνα

Σε μια οικονομία που αλλάζει διαρκώς και με αδιάκοπες προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα, καλούμαστε να προσαρμοζόμαστε σε δεδομένα επιχειρηματικής δραστηριότητας τα οποία μπορεί να συγκεντρώνουν σημαντικά πλεονεκτήματα αλλά και απαιτούν κάποια ειδική γνώση σχετικά με τη λογιστική και φοροτεχνική υποστήριξη. Η ζήτηση για τη δημιουργία e-shops από τους μικρούς δεκαπλασιάστηκε μετά την εκδήλωση της πανδημίας Covid-19 και την καραντίνα όπως αναφέρονται στον τύπο, ενώ σύμφωνα με τον Σ.Ε.Β. ο τζίρος των πωλήσεων κατά την περίοδο του lockdown εξαπλασιάστηκε κατά μέσο όρο στα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Επιπλέον σύμφωνα πάλι με τον Σ.Ε.Β., το λιανικό εμπόριο στην ψηφιακή εποχή αποτελείται από το τρίπτυχο: διασυνδεδεμένοι πελάτες, έξυπνο κατάστημα και διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Στο κέντρο των δραστηριοτήτων παραμένει η εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Το λιανικό εμπόριο 360ο διευρύνει τις πωλήσεις πέρα από το φυσικό κατάστημα, αφορά μια νέα ομάδα καταναλωτών (τους διασυνδεδεμένους καταναλωτές), δημιουργεί όμως την ανάγκη αυξημένης διαφάνειας και φερεγγυότητας στην εξυπηρέτηση. Εμπειρία εξυπηρέτησης πλέον δεν είναι μόνο η χαμηλή τιμή ή η ποιότητα των προϊόντων. Ο ψηφιακός καταναλωτής αναζητά επίσης ορθή ενημέρωση για τους όρους της συναλλαγής.

Οι αναλύσεις του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Σ.Ε.Β. δείχνουν ότι το 54% των πελατών προχωράει σε αγορά μόνο αφού λάβει αυτή την ενημέρωση. Μια νέα μορφή επιχειρηματικού μοντέλου ψηφιακού καταστήματος είναι και το drop shipping. Ένα νέο σύστημα διαχείρισης που αλλάζει τα δεδομένα ενός καταστήματος е-shop, καθώς απλουστεύει τη διαδικασία λειτουργίας του. Πιο συγκεκριμένα, το drop-shipping είναι ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο σύστημα που εφαρμόζεται από ηλεκτρονικά καταστήματα παγκοσμίως. Βασικό του πλεονέκτημα είναι ότι εκμηδενίζει, σχεδόν, το απαιτούμενο κεφάλαιο έναρξης, καθώς απαλλάσσει το e-shop από την ανάγκη προαγοράς (stock) και αποθήκευσης των προϊόντων.

Η όλη διαδικασία έχει κοινά στοιχεία με τις τριγωνικές συναλλαγές, όπως τις γνωρίζουμε. Το e-shop λαμβάνει την παραγγελία από τον πελάτη από τον οποίο εισπράττει την αξία της λιανικής πώλησης, πληρώνει την αξία της χονδρικής στον χονδρέμπορο και αυτό αποστέλλει απευθείας το προϊόν στον τελικό πελάτη. Είναι σαφές ότι ο χονδρέμπορος, το e-shop και ο τελικός πελάτης μπορούν να βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες, εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα επικερδές σχήμα που εφαρμόζουν πολλοί Ευρωπαίοι επιχειρηματίες είναι: e-shop με έδρα ευρωπαϊκή χώρα με προνομιακό φορολογικό καθεστώς όπως η Βουλγαρία, η Κύπρος, ή η Πολωνία – αγορές από την Κίνα – πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται η μη απαίτηση κεφαλαίου έναρξης ή συνδρομής καθώς έτοιμες πλατφόρμες όπως του eΒay ή του Aliexpress μπορούν να παρέχουν έτοιμες πλατφόρμες τέτοιου είδους ηλεκτρονικών καταστημάτων, που δεν απαιτούν πολύ εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής.

Επιπλέον δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο λογισμικό αν και υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά για πιο καλή οργάνωση, ενώ οι απαιτήσεις σε υποδομές, περιορίζονται σε μια σύνδεση στο internet και ένα υπολογιστή. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που μπορεί κάποιος να αποτύχει ή να γνωρίσει μεγάλη επιτυχία. Όπως σε όλες τις περιπτώσεις απαιτεί μεθοδικότητα, επιμονή και επαγγελματισμό. Στο internet αν κάποιος περιηγηθεί μπορεί να βρει πολλές περιπτώσεις ατόμων που ξεκίνησαν δειλά στην αρχή να ασχολούνται από το σπίτι, και τώρα να συγκεντρώνουν ένα σημαντικό εισόδημα. Αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με το dropshipping θα μπορούσε να ξεκινήσει με το Shopify. Μπορεί να στήσει την ιστοσελίδα σε λίγα λεπτά, έχει εκπαιδευτικό υλικό για το πως θα κάνει καλύτερα το dropshipping, και το θετικό είναι πως μπορεί να συνδεθεί άμεσα με το aliexpress ή το amazon.com, ανεβάζοντας αυτόματα τα επιλεχθέντα προϊόντα ή περιγραφές αυτών.

Ο Δεκάλογος προς τους….ναυτιλομένους

Όπως και σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους η προσέγγιση και ανάπτυξη απαιτεί προσοχή και έλεγχο της αξιοπιστίας των συνεργασιών και των συνεργιών. Τα 10 βασικά σημεία για τους δυνητικούς dropshippers θα μπορούσαν να συνοψιστούν ότι είναι τα εξής:

  1. Κατανόηση των καναλιών διανομής της βιομηχανίας που προτίθεται κάποιος να ασχοληθεί. Απαιτεί χρόνο και μελέτη αλλά είναι σημαντικό για μια επιτυχημένη προσπάθεια.
  2. Διερεύνηση στο internet και αναζήτηση πληροφοριών για τον κατασκευαστή και τους αξιόπιστους διανομείς τους.
  3. Πραγματοποίηση αρχικά αναγνωριστικών επαφών προκειμένου να γίνουν γνωστές οι ελάχιστες απαιτήσεις παραγγελίας και οι τιμές χονδρικής.
  4. Η αρχή ίσως θα πρέπει να γίνει με απλά βήματα και συγκεκριμένα προϊόντα αποφεύγοντας από τις πρώτες κιόλας ημέρες σύνθετες διαδικασίες που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση.
  5. Έλεγχος αρχικά των μεγάλων αγορών B2B και των πιο διάσημων αγορών κατασκευαστών. Με αυτό τον τρόπο η «μύηση» στο χώρο του drop-shipping θα είναι πιο ομαλή.
  6. Αναζήτηση συμβουλών για την ανάπτυξη του εγχειρήματος, με συμμετοχή σε φόρουμ, κοινωνικά δίκτυα και group μέσα από τα οποία η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών μπορεί να αποβεί εξαιρετικά χρήσιμη. Ωστόσο, η υιοθέτηση απόψεων και πρακτικών θα πρέπει να γίνεται με επιφύλαξη και αυξημένη κριτική ικανότητα.
  7. Οργάνωση της δομής εταιρείας από την αρχή τόσο φορολογικά όσο και νομικά με συμβούλους που γνωρίζουν τις διαδικασίες του συγκεκριμένου χώρου. Πάντοτε θα πρέπει να είναι στα υπόψη το άνοιγμα και τραπεζικού λογαριασμού.
  8. Η ενεργή παρουσία σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα είναι δεδομένη, ενώ πάντα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για προϋπολογισμό του κόστους διαφήμισης και προβολής στο internet και τα social media.
  9. Να είστε πάντα σε εγρήγορση σχετικά με τους προμηθευτές, κατασκευαστές και τα κανάλια διανομής.
  10. Πρόκειται για μια περίπτωση επαγγελματικού εγχειρήματος που μπορεί να γίνει αρκετά προσοδοφόρο και με προοπτικές. Απαιτεί όμως, όπως σε όλες τις περιπτώσεις, επιμονή, οργάνωση και υπομονή.

“Το drop-shipping είναι ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο σύστημα που εφαρμόζεται από ηλεκτρονικά καταστήματα παγκοσμίως. Βασικό του πλεονέκτημα είναι ότι εκμηδενίζει, σχεδόν, το απαιτούμενο κεφάλαιο έναρξης, καθώς απαλλάσσει το e-shop από την ανάγκη προαγοράς (stock) και αποθήκευσης των προϊόντων”

 

Όταν οι δουλειές πάνε καλά…αρχίζουν τα προβλήματα

Και ενώ η τάση του drop shipping έχει ξεκινήσει 10 χρόνια πριν, λίγοι είναι οι εξειδικευμένοι στη λογιστική υποστήριξη και πως αυτό διαμορφώνεται φοροτεχνικά. Το διαδίκτυο είναι γεμάτο πληροφορίες σχετικά με το πώς στήνεται ένα e-shop με τη διαδικασία του drop-shipping, ελάχιστες είναι οι πληροφορίες σχετικά με το πώς υποστηρίζεται αυτό λογιστικά. Τα προβλήματα κυρίως προκύπτουν όταν ο τζίρος των πωλήσεων μεγαλώνει και ενώ κάτι που φαινόταν «αθώο» και μικρό ξεκινάει να αποκτάει όλο και μεγαλύτερη οντότητα. Τότε οι λογιστές και οικονομικοί σύμβουλοι καλούνται για άλλη μια φορά «να βγάλουν το φίδι από την τρύπα» και να οργανώσουν από την αρχή όλες τις διαδικασίες σύστασης και λειτουργίας προκειμένου να αρχίσει να λειτουργεί ορθά και νόμιμα το e-shop κατάστημα. Την ευθύνη της έκδοσης φορολογικού στοιχείου (τιμολόγιο ή απόδειξη λιανικής) προς τον καταναλωτή έχει ο μεταπωλητής (e-shop). Για τη δική του διασφάλιση, θα πρέπει να τηρεί πλήρες αρχείο από α) τα στοιχεία της ηλεκτρονικής παραγγελίας που δέχθηκε, β) την παραγγελία που έδωσε ο ίδιος στον χονδρέμπορο με την εντολή να αποσταλούν απευθείας στους καταναλωτές και γ) όλα τα έγγραφα που αφορούν την αποστολή του προϊόντος και τα παραστατικά τιμολόγησης. Η πράξη φορολογείται στο Κράτος εισαγωγής των αγαθών, στο οποίο οφείλονται οι δασμοί και ο Φ.Π.Α. εισαγωγής, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο της εκάστοτε χώρας. Όμοια είναι η αντιμετώπιση όταν το αγαθό αποστέλλεται στον τελικό καταναλωτή στην Ελλάδα, όπου εφαρμόζονται όποιες επιβαρύνσεις προβλέπει ο Τελωνειακός Κώδικας. Η μέθοδος του drop shipping προσφέρει την δυνατότητα να εμπλακεί κάποιος με το ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς να διαθέτει κάποιο ιδιαίτερο κεφάλαιο. Ωστόσο εάν διαθέτει ήδη κάποιος μια μορφή επιχείρησης, είναι σημαντικό να επικοινωνήσει με το λογιστή του για να ελέγξει τους Κ.Α.Δ. που μπορεί να χρειαστούν, αν δεν είναι ήδη ενσωματωμένοι.

 

“Η εναρμόνιση στα νέα δεδομένα είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου μια εταιρεία όχι μόνο να επιβιώσει αλλά και να αναπτυχθεί σε ένας συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον”

 

Τα βήματα και τα απαραίτητα για μια εταιρεία που χρησιμοποιεί το drop shipping

Εάν δεν υπάρχει επιχείρηση ή εταιρεία (Ατομική, Ι.Κ.Ε., Ε.Ε., Ο.Ε. κ.λπ.), θα πρέπει να δημιουργηθεί μία. Όπως ειπώθηκε και νωρίτερα η διαδικασία έχει ως εξής: Ο πελάτης πληρώνει το e-shop. To e-shop πληρώνει τον προμηθευτή για λογαριασμό του τελικού πελάτη αποστέλλοντας τα στοιχεία του, ενώ παράλληλα κράτα το ποσοστό του κέρδους του. Ο προμηθευτής αποστέλλει το προϊόν στον τελικό πελάτη μαζί με τα σχετικά παραστατικά. Τα παραστατικά που θα εκδίδονται Αποδείξεις Λιανικής Πώλησης ή Τιμολόγια είτε σε χώρες της κοινότητας είτε σε τρίτες χώρες δεν θα πρέπει να έχουν επιβάρυνση Φ.Π.Α.. Αυτά που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για τα παραστατικά είναι τα εξής:

1. Η πώληση αγαθών στο εσωτερικό της χώρας με απ΄ ευθείας αποστολή των αγαθών από Τρίτη Χώρα στους παραλήπτες, έχει τα χαρακτηριστικά της εκχώρησης του εισαγωγικού δικαιώματος. Μετά την κατάργηση της παρ. 4 του άρθρου 13 του Φ.Π.Α. με την   παρ. 3 του άρθρου 20 του Ν.4141/2013 (ΦΕΚ Α΄ 81/05-04-2013), οι παραδόσεις αγαθών που πραγματοποιούνται πριν την εισαγωγή τους δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. και συνεπώς στο τιμολόγιο που εκδίδεται από τον εκχωρητή δεν υπολογίζεται Φ.Π.Α.. Ο Φ.Π.Α. που αναλογεί, εισπράττεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της τελωνειακής και φορολογικής νομοθεσίας κατά την υπαγωγή των εμπορευμάτων στο καθεστώς θέσης σε ελεύθερη κυκλοφορία. Η διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του Κώδικα Φ.Π.Α., σε συνδυασμό με τις σχετικές κοινοτικές διατάξεις περί διαμόρφωσης δασμολογητέας αξίας (ΠΟΛ.1087/2013).

2. Η αποστολή των ειδών σε ιδιώτες, με εισαγωγή από την εταιρεία και εν συνεχεία αποστολή τους στους πελάτες ιδιώτες, δεν εμπίπτει στην Οδηγία 2006/79/ΕΚ με την οποία ρυθμίζεται η φορολογική  ατέλεια εισαγωγής εμπορευμάτων υπό μορφή μικροδεμάτων μη εμπορικού χαρακτήρα προελεύσεως τρίτων χωρών. Τα στοιχεία λιανικής (Α.Λ.Π.) που εκδίδονται επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. καθώς κατά την αποστολή τους στους πελάτες, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13 του Φ.Π.Α., η παράδοση θεωρείται ότι πραγματοποιείται στο εσωτερικό της χώρας.

3. Σχετικά με την εισαγωγή μικροδεμάτων (αποστολή αγαθών από Τρίτη Χώρας απ΄ ευθείας στους ιδιώτες), η πραγματική αξία των οποίων δεν υπερβαίνει τα 22 ευρώ ανά αποστολή, απαλλάσσονται του Φ.Π.Α..Συνεπώς, για αντικείμενα εμπορικού χαρακτήρα καταβάλλονται κανονικά οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, ενώ τα είδη των οποίων η συνολική αξία δεν υπερβαίνει τα 22 ευρώ απαλλάσσονται από το Φ.Π.Α. (άρθρα 23, 24 Καν. 1186/09 και άρθρα 20-21 Ν.1684/87) και τα είδη των οποίων η συνολική αξία δεν υπερβαίνει τα 150 ευρώ απαλλάσσονται από το δασμό. Ο Φ.Π.Α. και οι δασμοί των μικροδεμάτων εισπράττονται   από τον φορέα διανομής. Από την 21/6/2017 ισχύει η αρ. πρωτ. ΔΤΔ Α 1181957 ΕΞ 2016/9-12-2016 (ΦΕΚ Β΄4092/20-12-2016) Κοινή Υπουργική Απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, με θέμα «Τελωνειακές διαδικασίες για τις ταχυδρομικές αποστολές μέσω του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας». Οδηγίες εφαρμογής δόθηκαν με την αριθ. πρωτ.: ΔΤΔ Α 1094213 ΕΞ2017/21-6-2017 (ΑΔΑ: Ψ96ΚΗ-ΜΡΔ) Εγκύκλιο του Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. η οποία τροποποιήθηκε με την αριθ. πρωτ. ΔΤΔ Α 1120203 ΕΞ2017/04-08-2017 (ΑΔΑ:7Χ5ΘΗ-Τ2Κ) εγκύκλιο.

4. Ειδικότερα για την έκδοση της απόδειξης λιανικής, σε περίπτωση που η επιχείρηση είναι ελληνική εκδίδει τα φορολογικά στοιχεία (τιμολόγιο ή στοιχείο λιανικής) χωρίς Φ.Π.Α., στο οποίο αναγράφεται ότι πρόκειται για πράξη φορολογητέα εκτός Ελλάδος (άρθρο 13 Φ.Π.Α.). Κατά την άποψή μας θα πρέπει να διαθέτει όλα τα στοιχεία τεκμηρίωσης των συναλλαγών που αποδεικνύουν ότι η πράξη είναι εκτός πεδίου Φ.Π.Α. στην Ελλάδα. Τέτοια στοιχεία αποτελούν, α) οι ηλεκτρονικές παραγγελίες που δέχεται από τους αγοραστές/καταναλωτές (εκτύπωση με τα στοιχεία του αγοραστή, τα είδη, τις ποσότητες και την αξία), β) οι παραγγελίες που δίνει η εταιρεία στον κατασκευαστή ή χονδρέμπορο εγκατεστημένο σε Τρίτη Χώρα με την εντολή να αποσταλούν απ΄ ευθείας στους καταναλωτές και γ) τυχόν άλλα έγγραφα που αποστέλλει ο κατασκευαστής ή χονδρέμπορος  μαζί με το τιμολόγιο στην ελληνική επιχείρηση που συσχετίζουν τις αποστολές των αγαθών με τις παραγγελίες που δέχθηκε η ελληνική επιχείρηση από τους αγοραστές/καταναλωτές.

 

Η νέα τάση στο e-commerce απαιτεί λογιστές και φοροτεχνικούς ενημερωμένους

Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε ως λογιστές, και ως επιστήμονες φοροτεχνικοί να φανούμε αρωγοί στις εξελίξεις και στις νέες τάσεις του επιχειρείν, καθώς οι λογιστές είναι αυτοί που θα συμβουλεύσουν αλλά και θα υποβάλλουν τα σχετικά έγγραφα για τις υποχρεώσεις μιας τέτοιας νέας εταιρείας προς τρίτους και την ελληνική πολιτεία. Παρόμοια, αντίστοιχες υποχρεώσεις προκύπτουν και σε όποια άλλη χώρα επιλεγεί, η οποία διαθέτει προνομιακό φορολογικό καθεστώς όπως η Βουλγαρία, η Κύπρος ή η Πολωνία. Η εναρμόνιση στα νέα δεδομένα είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου μια εταιρεία όχι μόνο να επιβιώσει αλλά και να αναπτυχθεί σε ένας συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Θεωρώ ότι είναι υποχρέωση του κάθε λογιστή να κάνει μαζί με τον πελάτη του τα απαραίτητα βήματα προς την εξέλιξη και την αναβάθμιση των υπηρεσιών του κάθε σύγχρονου επαγγελματία.

 

 

#PoweredbyEPIDOSIS – Η απόλυτη 360ο Υποστήριξη μόνο από την EPIDOSIS

EPIDOSIS δραστηριοποιείται τα τελευταία 30 χρόνια σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Πολωνία, παρέχοντας υπηρεσίες εξατομικευμένου φοροσχεδιασμού με έντονο συμβουλευτικό χαρακτήρα, για περισσότερα από 30 χρόνια. Η εκτεταμένη ενασχόληση με τις συγκεκριμένες αγορές μας έχει εξοπλίσει με ασύγκριτη εμπειρία και την απαραίτητη τεχνογνωσία για να σας βοηθήσουμε να πραγματοποιήσετε το επιχειρηματικό σας εγχείρημα με τον υψηλότερο δυνατό βαθμό επιτυχίας.

Κάθε εταιρία που υποστηρίζεται λογιστικά και φοροτεχνικά από την EPIDOSIS, καλύπτεται και σε όλους τομείς του επιχειρηματικού φάσματος. Ξεκινώντας από τη νομική και τη μεταφραστική υποστήριξη, συνεχίζει με την αναζήτηση ένταξης σε επιδοτούμενα προγράμματα και χρηματοδότησης μέχρι την ανάπτυξη στρατηγική προώθηση και την υποστήριξη του business development της επιχείρησης.

Η παρούσα ανάρτηση έχει αμιγώς ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν αποτελεί μέρος εξειδικευμένης παροχής συμβουλών. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ευέλικτες μορφές ίδρυσης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα με την έμπειρη ομάδα της EPIDOSIS στο 2310 477725 ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας ΕΔΩ για να κλείσουμε ένα δωρεάν ραντεβού και να συζητήσουμε για τον Εξατομικευμένο Φοροσχεδιασμό και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Κοινοποίηση σε

Περισσότερα

Uncategorized

5 Λόγοι για να Ιδρύσετε / Επεκτείνετε την Επιχείρησή σας στo Εξωτερικό

1. Εξατομικευμένος Φοροσχεδιασμός βασισμένος στη συνδυαστική Φορολογική Νομοθεσία  Ελλάδας  Κύπρου  Βουλγαρίας  Συγκριτικά με το μέσο όρο της φορολόγησης εταιρειών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ευνοϊκός φορολογικός συντελεστής

Accounting

Τομείς Ειδίκευσης

ΕΜΠΟΡΙΚΟ/ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ  (ενδεικτικά συμβάσεις στα πλαίσια της εμπορικής διαχείρισης ήτοι π.χ. συμβάσεις συνεργασίας με πελάτες, παραγγελίες, προσφορές, περιεχόμενο παραστατικών, ΓΟΣ, συμβάσεις πιστώσεων/εκχωρήσεων, επαγγελματικές μισθώσεις, χρηματοδοτική